Kliknutím na položku „detail“ () se dozvíte bližší informace o dané knize.
Kniha je určena klinickým logopedům, rodinám postižených, aktivizačním skupinám, pacientským organizacím, spolkům a také může sloužit jako doplněk pro kognitivní trénink.
Test je zaměřen na porozumění mluvené řeči na úrovni vět a lze jím zachytit i lehké obtíže v této oblasti. Kompletní publikace obsahuje testový sešit s obrázky a instrukcemi pro administrátora, záznamové archy a metodickou příručku s normami pro dospělou populaci.
odborná kniha vytvořena pro potřeby klinických logopedů o dg. vývojová verbální dyspraxie, obsahuje přehled aktuálních teoretických i praktických informací o tom, jak s touto diagnózou pracovat.
2 nové standardizované nástroje pro klinické logopedy zaměřené na hodnocení porozumění větám a slovní zásoby u dětí od 3-8 let
Publikace autorů Doc. MUDr. Aleše Bartoše, Ph.D., PhDr. Miloslavy Raisové, Ph.D. představuje metody, které umožní včasnou diagnostiku Alzheimerovy nemoci a dalších onemocnění mozku ve stáří. Je průvodcem nejběžnějšími krátkými testy, komplexními psychodiagnostickými metodami, dotazníky nálady a soběstačnosti.
Kniha je určena všem odborníkům, terapeutům, kteří pracují s malými dětmi na rozvoji jejich komunikačních schopností.
Vychází komplexní učebnice Kompendium klinické logopedie Doc. Neubauera a kol.
Průvodce, Pracovní kniha 1 a Pracovní kniha 2, celkem 448 stran. Komplexní manuál a rádce při inkluzivním vzdělávání pro pedagogy v MŠ a ZŠ, terapeuty a rodiče dětí s autismem. Samotný autismus vysvětluje publikace dopodrobna a zdařile s využitím mnoha konkrétních příkladů, navíc poskytuje úplný návod k tomu, jak v zapojení dítěte s autismem do běžného vzdělávacího procesu postupovat.
Bonus: Všechny pracovní listy z knih a další rozšiřující pracovní materiály a informace lze po zadání kódu z knihy stahovat ve formátu pdf na webových stránkách Nakladatelství Logos.
Monografie Poruchy vývoje řeči je zaměřena na různorodé problémy dětské řeči, které jsou dány porušeným raným vývojem. Úvodní část popisuje anatomické a fyziologické aspekty a procesy, které se podílejí na vývoji nejen řeči a jazyka, ale i mozku. Nejsou opomenuta ani jazykovědná hlediska. Obecná část se věnuje klasifikaci, etiologii, diagnostice a terapii vývojových poruch řeči. Ve speciální části publikace jsou pak prezentovány všechny základní oblasti vývojových poruch řeči a jazyka: především vývojová dysfázie, ale i vývojová dysartrie, dyspraxie, dyslalie, pervazivní vývojové poruchy řeči, poruchy u postižení dalších důležitých oblastí CNS a oblasti otoorofaciální, včetně chromosomálních a vrozených metabolických vad. Význam monografie zvyšuje skutečnost, že poznatky a názory z vlastní dlouholeté klinické zkušenosti a výzkumu autorky jsou doplněny mezioborově a pohled na vývoj řeči a jeho poruchy je zpracován z hlediska dětské neurologie, klinické psychologie, klinické logopedie, foniatrie i dětské psychiatrie.
Publikace se zabývá vývojovými řečovými poruchami především z pohledu lékaře, nikoli pedagoga. Je určena všem, kdo se zabývají problematikou poruch verbální komunikace, tedy foniatrům, neurologům, psychiatrům, pediatrům, klinickým psychologům a rovněž specialistům z oboru klinické logopedie.
Materiál je určený klinickým logopedům, kteří pracují s osobami s narušenou komunikační schopností. Je také prověřenou pomůckou pro samotné klienty a jejich blízké, kteří pomáhají v nácviku a spolupracují s logopedickou ambulancí.
Prakticky zaměřená publikace je určená neurologům, psychiatrům, geriatrům, psychologům a dalším zájemcům o problematiku neurodegenerativních onemocnění. Souhrnný pohled vymezuje definici a základní charakteristiky neurodegenerací. Přehledně a prakticky jsou diskutovány etiopatologické, klinické, neuropsychologické a neuroradiologické aspekty spolu s neuropatologickými nálezy u nejčastějších onemocnění: mírná kognitivní porucha a Alzheimerova nemoc, demence s Lewyho tělísky, frontotemporální demence, progresivní afázie, Parkinsonova nemoc, Huntingtonova nemoc, progresivní supranukleární obrna, kortikobazální degenerace, multisystémové atrofie, onemocnění motorického neuronu, prionová onemocnění a mnoho dalších.
Augmentativní a alternativní komunikace se pokouší přechodně nebo trvale kompenzovat projevy poruchy a postižení u osob se závažným postižením řeči, jazyka a psaní. Alternativní komunikační systémy se používají jako náhrada mluvené řeči. Augmentativní systémy komunikace mají podporovat již existující, ale pro běžné dorozumívání nedostatečné komunikační schopnosti. Cílem obou metod je to, aby člověk s poruchou komunikace mohl vyjadřovat své potřeby a sdílet své pocity nebo zážitky.
Publikace je koncipována jako další možný materiál pro rehabilitaci narušené komunikační schopnosti. Motivace autorek je doplnění, rozšíření či inovace stávajících terapeutických materiálů používaných v denní logopedické praxi. Hlavní cílovou skupinou jsou děti s narušeným vývojem řeči, avšak klinická zkušenost ukazuje na možnost jejich využití i v terapii klientů s jiným typem narušené komunikační schopnosti (např. s poruchou autistického spektra, vadou sluchu, afázií).
Kniha je určena všem zájemcům o obor muzikoterapie, tedy odborníkům i laikům. Kromě samotných muzikoterapeutů využijí poznatky z knihy jak lékaři a zdravotní sestry, tak především fyzioterapeuti, ergoterapeuti, logopedi i další terapeuti. Z oboru školství se mohou knihou inspirovat učitelé hudební výchovy, ale také speciální pedagogové či učitelé ZUŠ, taktéž ti, kteří řeší se svými žáky obtížné výchovné problémy. Specialisté z oboru sociální práce mohou poznatky z knihy využít při aktivizaci osob sociálně či zdravotně znevýhodněných. Publikace také může oslovit rodiče při výchově dětí, osoby v těžkých životních situacích či ty, jež chtějí na svém seberozvoji pracovat právě formou muzikoterapie.
Ruský psycholog L. S. Vygotskij je dnes, sedmdesát let po své smrti, jedním z nejvlivnějších autorů ovlivňujících současné pojetí vývojové a kulturní psychologie i pedagogiky v celém světě. Kniha je určena studentům psychologie, pedagogiky a soc. věd, psychologům a učitelům.